torsdag den 21. juni 2012

Jeg "knækker" opskrifter

Og det er" bare" ikke altid nemt - men stædig er jeg ......Heldigvis.

Efter at jeg var så heldig at møde Lene fra FILIHUNKAT  til "Grib Garnet i Silkeborg" - kunne hun jo, udover at have vist disse fantastiske blomster på sin blog, vise mig dem og vejlede mig lidt i hæklingen... Det var SÅ herligt..


Det er IKKE min stærke side at læse opskrifter, men jeg gør mit bedste.. Det er muligt at denne blomst ikke er HELT efteropskriften - men jeg er stort tilfreds og vil ha lavet flere:0) TAK SØDE LENE

HViS nogen ligger inde med en ide til hvordan jeg får en lap ud af det - der skal nemlig kant på ligesom oldemor lapper - vil jeg mægtig gerne have ideen:0)

HI HI - skulle man sige ..............

KEND DEN PÅ KNÆKKET

Jeg er så vild med den runde cirkel hækling i midten - men at få kant på er ikke det nemmeste for mig.. (GRINER HØJLYDT)

Ja ja- det er for at vise at jeg kæmper.. 




Den sidste lap mangler kanten - den har taget E.V.I.G.H.E.D.E.R at få lavet..OG DEN ER STADIG IK RIGTIG.. (OMG) ...AAARRRGGGHH 
Har nok lavet den om 7,8 gange - lige pt vil jeg lave flere af Lenes blomster - for netop DEN HER - bringer mit P... I kog.. æv.  

Jeg tror der går "LAP" i den, i weekenden...

Go dag til jer:0)

4 kommentarer:

  1. tak for de søde ord Iben.
    Din hæklede blomst ser rigtig ud og nu kan jeg jo ikke lade være med at kigge på hvordan man får den til en firkant...hvis det lykkes, skal jeg nok skrive til dig :D

    SvarSlet
  2. Hej iben
    Jeg ville mene at du starter med at etablere firkanten allerde efter 3-4-5 cirkel runder.
    Divider med 4 - og etabler 4 hjørner ud fra det. På ligeud delen hækles ligeud. Og i hjørnernebhækler du 3 eller 4 masker ned i den samme såedes at du får en 90 graders vinkel. Dette gøres på den midterste maske i hjørne markerne på hver række fremover.
    Prøv om det virker.
    Hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Hej Iben.
    Tak for din hilsen gennem Lene. Hvor var det ærgerligt, at du ikke fandt mig - ville rigtig gerne ha' hilst på dig! Men du nåede vist slet ikke i Lunden, gjorde du?
    Håber, vi ses en anden gang! Vi kunne jo også bare drikke en kop the på en café i Randers en dag...
    Knus Mette

    SvarSlet
  4. Lene - du siger bare til hvis der kommer en smart firkant ide:0)
    Mona: Tusind tak for opskriften - det prøver jeg.. Lige pt. vil jeg hækle alle blomsterne først...
    KH Iben

    SvarSlet