fredag den 6. april 2012

Da min mormor hæklede kyllinger..

så de sådan her ud.. Hun var ca. 80 år da hun lavede en hel hønsegård til min mor og jeg... Desværre fik jeg aldrig lært at lave dem.. Måske nogen af jer kan knække koden og hækle nogen kyllinger der ligner...Jeg kan fortælle, at der i bunden er en gardinring, som hun har hæklet omkring. Hullet i bunden er ikke lukket, men derimod stoppet ud med vat, som gør at den står så fint... Hun lavede flere størrelser og det var ringen der afgjorde størrelsen, da jeg kan se at der er tre slags ringe.. 
Såfremt nogen af jer søde "hækle piwer" prøver at lave en efterligning eller blot bliver inspireret til at lave jeres egen model, vil jeg mægtig gerne se med på jeres blog når i viser resultatet..:0) Super go lørdag til alle....

5 kommentarer:

  1. Hvor er de søde. Husker min farmor lavede nogen ligende. Umiddelbart ser det ud som de er startet med en lille rund bund og så øger du i siderne så de bliver ovale. Til hovedet er der lavet en ekstra række eller to. Jeg vil gerne prøve, men det bliver ikke lige i dag :O)

    SvarSlet
  2. Sådan nogle har jeg også liggende et eller andet sted...det er min farmor, som har været død i flere år, som i sin tid lavede dem og sendte dem til mig... :o)

    SvarSlet
  3. Mon ikke de lader sig rekonstuere ?
    jeg har nogle uden ring - som er æggevarmere.
    Det er rigtig hyggeligt med de hæklede høns fra bedstemødrene. :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men vil bare fortælle, at jeg også har nogle stykker, som min farmor hæklede til mig, men der er ingen ring i bunden, de er bare fyldt og syet sammen.

    SvarSlet
  5. Hvor er det sjovt at høre at i andre også har set de kyllinger før.. jeg tænker at de må ha været i et blad fra dengang...
    Helle J : Nu er påsken jo næsten over - men måske til næste påske og så vil jeg da gerne se det du får lavet..
    Tak for jeres interesse..
    KH Iben

    SvarSlet